Warning: file_get_contents(https://codeengineers.com/portaletematyczne_linki.php?skad=zdrowotnysty.pl%2Findex.php%2F2021%2F10%2F04%2Fsiemie-lniane-dlaczego-warto-wlaczyc-je-do-swojej-diety%2F&data=2021-10-04&tytul=Siemię lniane – dlaczego warto włączyć je do swojej diety?): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request in /wp-content/themes/vw-blog-magazine/header.php on line 22
Menu
0 Comments

Siemię lniane – dlaczego warto włączyć je do swojej diety?

Siemię lniane to niewielkie nasiona uzyskiwane z lnu. Gdy włączymy spożywanie siemienia lnianego do naszego codziennych nawyków żywieniowych, pozyskamy jedno z najlepszych tzw. super foods na Ziemi. W siemieniu lnianym jest wiele składników odżywczych, przynoszących nam nie tylko zdrowie, ale także lepszy wygląd. Poniżej kilka słów o tym drogocennym darze natury!

Jak spożywać siemię lniane mielone?

Ziemię lniane mielone ma postać proszku, przeznaczonego do zalania wodą. Dietetycy polecają, aby siemię lniane zagotować przed spożyciem. W trakcie obróbki termicznej, siemię lniane mielone pęcznieje i przybiera postać gęstego śluzu. Taka gotowa mieszanka sama w sobie jest dość mdła w smaku, dlatego zaleca się dodawać ją do innych dań. Najlepiej do smoothie.

Siemię lniane – nieoceniony dostawca błonnika w pożywieniu

Siemię lniane zawiera w sobie błonnik, który wiąże treści pokarmowe, zwiększa ich masę, a także powoduje, że żołądek opróżnia się później. Dzięki temu, po posiłku wzbogaconym o siemię lniane dłużej czujemy sytość, nie sięgamy po przekąski, a w perspektywie czasu: szybciej chudniemy. Dodatkowo, błonnik znacząco przyczynia się do regulowania glukozy we krwi, co jest dobrą wiadomością dla cukrzyków. Wraz z regularnym spożywaniem posiłków z siemieniem lnianym zmniejsza się poziom niedobrego cholesterolu w naszym organizmie, poprawia się trawienie, a wypróżnianie się przyjmuje regularny i ustabilizowany rytm. Jedna łyżka siemienia lnianego odpowiada jednej dziesiątej dziennego zapotrzebowania organizmu w błonnik.

Lignany zawarte w siemieniu lnianym

Lignany, którymi siemię lniane jest wręcz przesycone, to bioaktywne związki antyoksydacyjne, które sprzyjają utrzymywaniu dobrego poziomu estrogenów w naszym organizmie. Z tego powodu, doświadczeni lekarze polecają włączenie siemienia lnianego wszystkim kobietom znajdującym się w okresie menopauzy. Dzięki regularnemu dostarczaniu sobie lignanów, zapewniamy sobie też skuteczną ochronę przed rozwinięciem się miażdżycy oraz choroby wieńcowej.

Kwasy tłuszczowe omega-3

Kwasy tłuszczowe omega-3, które są obecne w siemieniu lnianym sprzyjają niwelowaniu stanów zapalnych w organizmie, zmniejszają ryzyko rozwinięcia się miażdżycy, a także zmniejszają ryzyko zapadnięcia na nowotwory. Dodatkowo, ich niedobór może obniżać funkcje poznawcze, szczególnie pamięć. Siemię lniane pozwala szybciej regenerować się w stanach nadmiernego doświadczania stresu oraz przy niedobrze snu.

Witaminy i minerały zawarte w siemieniu lnianym

Siemię lniane to także nieocenione źródło witamin, szczególnie wit. E, B6, kwasu foliowego, tiamin, a także ryboflawiny oraz niacyny. Wśród minerałów, które znajdziemy w siemieniu lnianym, najwięcej będzie potasu, sodu, cynku, a także magnezu oraz żelaza i wapnia.

Tagi: , ,